כמה משתלם לרכוש רכב יד שנייה? כל מה שצריך לדעת לפני רכישה

זה נראה מובן מאליו שרכישת רכב יד שנייה אמורה להיות משתלמת יותר מרכישת רכב חדש. זמינות הרכבים המשומשים כיום היא מעל ומעבר, כאשר בכל רגע נתון מוצעים אלפי רכבים יד שניה למכירה. כאשר אתם רוכשים רכב חדש לחלוטין, ערכו יורד לאורך הזמן והתוצאה היא שחיקה משמעותית בערך המכירה שלו. רכישת רכב יד שנייה מאפשרת לכם לחסוך מעצמכם את ההפסד הזה. נכון שבתפיסה שלנו אין השוואה לרכישה של רכב חדש וכמה שזה כיף לקרוע את הניילונים וללכת על בטוח, אבל זה בא במחיר מאוד גבוה, שלא תמיד משתלם יותר לשלם.


ערכו של הרכב יורד בכ- 10 עד 20 אחוזים בשנה, כאשר ישנם משתנים כמו דגם הרכב ושנת הייצור שלו. המשמעות נשארת אותה משמעות, לאחר 3 עד 5 שנים ניתן לקנות את הרכב בחצי מחיר מעלותו של הרכב כשהיה חדש. במקום לשלם סכום של מעל ל- 100 אלף שקלים, תוכלו לשלם בסביבות ה- 50 אלף שקלים. מדובר בהבדל עצום ומשמעותי שצריך לקחת בחשבון, במיוחד כאשר ברוב המקרים אתם מקבלים את הרכב במצב מכני תקין לחלוטין.


כיצד להיערך לרכישת רכב יד שנייה


הוצאה כספית על רכב יד שנייה אומנם יכולה להשתלם, אבל הדרך אליה עשויה להוות פרויקט שימשך קצת זמן, עד שתמצאו את העסקה הנכונה. חשוב לדעת איפה לרכוש את הרכב, על איזה מחיר להתפשר ביחס למחיר המחירון של הרכב, לצד שאר האספקטים של קניית רכב יד שנייה.
בתור צעד ראשון ומשמעותי לקראת רכישת רכב יד שנייה, עליכם להגדיר את התקציב אותו תהיו מוכנים להשקיע בעסקה, בדומה לרכישות משמעותיות אחרות שאנו עושים לאורך חיינו. הציבו לעצמכם גבול שממנו לא תחרגו בעת החיפוש אחר הרכב, כאשר חשוב לזכור כי כל המטרה בקניה של רכב יד שנייה היא לנסות ולהימנע מהוצאה כפולה שתצריך לקיחת הלוואות או דברים מסוג זה.
חשוב תמיד לזכור שמלבד ההוצאה על הרכישה עצמה, תצטרכו גם לשלם על הרבה דברים שנעשים מסביב. בדיקות לרכב, טיפולים, תדלוקים, ביטוח ועוד, מהווים הוצאה קבועה לא קטנה.


היכן ניתן למצוא רכב יד שנייה למכירה?


אז קיבלתם החלטה לקחת את הצעד ולחפש רכב יד שנייה למכירה. השלב הבא הוא להתחיל בחיפוש אחר הרכב הבא שלכם, כאשר יש לכם מספר אמצעים שבהם תוכלו להיעזר. אם בעבר ניתן היה להסתמך על פרסומי מודעות בעיתון או שמועות מפה לאוזן, כיום בעידן הדיגיטלי תוכלו למצוא המון אתרי אינטרנט עמוסים בהצעות שונות לכלי רכב יד שנייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *