כיצד רוכשים רכב בצורה חכמה

עבורנו כחבר'ה צעירים, רכישת רכב ראשון זה תמיד דבר מרגש ומפחיד. רכב הרי מספק עצמאות, חופש, אפשרות נוחה וזמינה להגיע לכל מקום, בכל שעה, מתי שאנחנו רק רוצים, מבלי להיות תלויים באיש.
לכן, אפשר להבין מדוע מדובר בחוויה מרגשת. סוף סוף יש לנו משהו ביד, משהו משלנו. אנחנו לא תלויים יותר ברכב של ההורים, אנחנו כבר לא תלויים בתחבורה ציבורית.

אנחנו יכולים לנסוע לאן שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים. רק צריכים להיכנס לרכב ולנהוג. מצד שני, מדובר בהשקעה לא קטנה, עבור רבים מאיתנו, זו תהיה ההשקעה הגדולה המשמעותית הראשונה בחיים שלנו.

לכן, אנחנו צריכים לבחון היטב, איזה רכב אנחנו קונים, מאיזה דגם, מאיזו שנה, וכמובן היכן וכיצד אנחנו קונים אותו.

היום יש לנו מגוון רחב של אפשרויות שאנחנו יכולים לנצל, על פי מה שנראה לנו הכי טוב, ועל פי מה שמתאים לתנאים שלנו.

כשאנחנו רואים מודעות עם הצעות שונות של רכבים למכירה, יש כמה וכמה נקודות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן, עוד לפני שאנחנו יוצרים קשר עם החברה או הגורם שמציע את הרכב.

עבור טויוטה קורולה למכירה למשל אפשר להיות רגועים,  אך זה עדיין לא מבטיח שמדובר בהכרח ברכב שיתאים לצרכים שלנו. לכן חשוב לבחון את הצרכים שלנו בשביל שנוכל לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

דברים שרצוי לשים לב אליהם כשרוכשים רכב חדש

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לבדוק, מתייחס לכל השאלה של העלויות. הכוונה כאן, גם לעלות הרכב עצמו, אך גם לעלויות מסביב. למשל, צריכת דלק חודשית, עלויות של תיקונים, בלאי, טיפולים וכדומה. רכב, בניגוד להשקעות אחרות שנעשה, זו השקעה מתגלגלת, לא מדובר בהשקעה חד פעמית.

הדבר השני שרצוי לבדוק, עד כמה הרכב "מכיר". סביר להניח שאנחנו נרצה להשתמש בו מספר שנים ואז למכור אותו. אנחנו נוכל לעשות את זה דרך החברה ממנה רכשנו אותו, בעסקת טרייד אין נניח, אך בכל מקרה חשוב שאנחנו נדע האם לרכב שלנו יש ביקוש בשוק ומה הערך שלו. כך אנחנו נוכל לדעת אם משתלם לנו לקנות אותו.

אחרי כל זה, אנחנו יכולים לבדוק עד כמה הרכב אכן משרת את המטרות שלנו. בין אם מדובר בעבודה, לימודים, הסעות של ילדים, טיולים או כל דבר אחר. אנחנו צריכים להרגיש שהרכב אכן יכול לשרת אותנו לצרכים שלנו בצורה אופטימאלית ושאנחנו לא מתפשרים ולא קונים דגם או סוג, שהוא פחות ממה שאנחנו באמת צריכים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *