מדוע מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה לאישום אחר תאונה

מדוע מומלץ להיוועץ עם עורך דין תעבורה לאישום אחר תאונה

כאן אסביר מדוע יש לקחת ייצוג משפטי במידה והנכם עומדים בפני אישום תעבורתי או תחת חקירה משטרתית או בחקירת בוחן תנועה לאחר תאונה או אישום של נהיגה בשכרות או בכלל אם ביצעתם עבירת תעבורה חמורה או קלה.

הדוגמה הבאה תבאר את האמור – כך למשל יוסי נפגע מרכבו של רמי אשר היה מושכר מחברה להשכרת רכבים, יוסי ברח מהתאונה אחרי יומיים מצאו את יוסי.
המדינה מצידה הגישה כתב אישום כנגד יוסי וגם כנגד החברה להשכרת רכבים.
בדיוק כאן תשאל השאלה הם יכול להיות שיוסי והחברה יכולים להתמודד לבד עם כתב אישום שכזה?

האם יש רלוונטיות לזמן שבו יוסי נחקר?

חובה שיוסי ייחקר מיד אחרי התאונה וזאת מאחר ויוסי צריך לשחזר את קרות התאונה באמצעות בוחן תנועה ואם בוחני התנועה לא יגיעו לזירת התאונה מיד אחרי האירוע או לחילופין יוסי לא ימסור גירסה או לא יגיע לזירת התאונה – הרי שמשקל הראיות יורד.

מה קורה עם החברה עשתה רישום בו יש תיעוד כי הרכב הושכר ליוסי?

במידה והחברה הערכה רישום כפי שמחויבת לעשות, הנטל מוטל על יוסי להוכיח שהוא לא נהג ברכב (ככל ותעלה הטענה מצד יוסי שהוא לא נהג ברכב).

יודגש כי במקרה זה מדובר על תאונה פגע וברח. אולם, בכל מקרה בו מעורבים הגופים הבאים נאשם, חברה להשכרת רכבים, והמדינה. האחריות מוטלת על החברה להשכרת רכבים ולא על הנאשם. ולכן, בכל עבירה לוודאי עבירה מהרף החמור כמו בדוגמה לעיל מחויבת שירותו של עורך דין לענייני תעבורה ומנוסה בתחום.

בכל עבירה חובה לקבל ייצוג משפטי של עורך דין תעבורה או רק בעבירות חמורות?

לא רק בעבירות חמורות, אלא גם בעבירות קלות יש צוורך לקבל את שירותו של עו"ד תעבורה וזאת כי לצידן יש נקודות משרד הרישוי אשר בהצטברות הן יכולות להביא לפסילת רישיון של שלושה חודשים לפחות, וזה קורה במצב בו חברה להשכרת רכבים כלל לא העבירה את הדוחות או הקנסות לידי הנאשם. ולכן, הנאשם כלל לא ידע שהוא פסול מלנהוג עד ליום בו נתפס על ידי המשטרה ואז נגד הנאשם יוגש כתב אישום של נהיגה פסילה.

אלו הם עבירות תעבורה?

עבירות תעבורה יכולות להיעבר גם בין היתר : נהיגה בשכרות, נהיגה סמים ואלכוהול, נהיגה בקלות ראש, נהיגה רשלנית, עקיפות אסורות, מהירות מופרזת, עקיפה בחציית קו הפרדה רצוף, מהי עקיפה אסורה, עקיפה כשדה ראיה מוגבל או חסום.

במאמר הבא נדון מתי תאונת דרכים עשויה להיחשב כתאונת עבודה, ומתי יש להתייעץ עם עורך דין תאונות עבודה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *