בגדי מטיילים

יוצאים לטייל במזג אויר חורפי? בגדים מתאימים מצילים חיים!

עומדים לצאת לטיול בטבע או לטרק במזג אוויר חורפי, שיכול להיות גם קיצוני? כדאי שתלבשו בגדים איכותיים מתאימים היכולים לשמור על בריאותכם ואף להציל את חייכם. בגדי מטיילים מבוססים על שיטת השכבות שניתן להסירן במידת הצורך, כאשר כל שכבה חיונית – החל משכבה ראשונה של ביגוד רתמי ועד לשכבה חיצונית של מעיל.

שכבת בסיס של ביגוד תרמי

בגדי מטיילים מורכבים קודם כל משכבת בסיס המכונה גם שכבה תרמית, אותה לובשים במגע עם הגוף. מדובר בשכבה החשובה ביותר בהיותה מהווה עוד שכבת עור צמודה, גמישה ונוחה, שמספקת רמה ראשונית של בידוד ומאפשרת לנדף זיעה. שכבה זו נדרשת להיות קלת משקל והיא כוללת חולצה, מכנס טייץ וגרביים. ביגוד בסיס איכותי נשען בימינו על טכנולוגיות בידוד תרמי מתקדמות, עם תפרים שטוחים לנוחות מרבית, ועם קצות בגד שלא עולים במהלך פעילות. בנוסף מדובר בביגוד מתאים לפעילות מאומצת בעל יכולת מעולה לנידוף זיעה.

חשוב מאוד לתת את הדעת על הגרביים שעימן הולכים, גרביים תרמיות חמות ועמידות לרטיבות, בעלות כמה שכבות קלות, שיש להן שכבה פנימית של צמר מרינו משובח. גרביים אלו ישמור על כף הרגל יבשה גם אם הנעליים נרטבו. כמו כן גרביים תרמיות איכותיות ימנעו הצטברות של זיעה ולחות בכף הרגל, ויהיו להן תכונות אנטי בקטריאליות המונעות התפתחות של פטריות וריחות רעים. לגרביים טובות יהיו גם תפרים שטוחים שמונעים חיכוך מיותר.

שכבת ביניים מבודדת

לטיול במזג אוויר חורפי וקר, מעל שכבת הבסיס תבוא שכבת ביגוד מבודדת שמונעת מחום הגוף לצאת החוצה. היא נדרשת לאפשר נידוף של זיעה, להיות נוחה ולא מכבידה ולאפשר תנועה של אוויר. שכבה זו יכולה לכלול סוגים שונים של בגדים ואף להיות בכמה שכבות. למשל היא יכולה לכלול מעילי פוך, חולצות מיקרו, חולצות פליס ומכנסיים חמות עם שכבה חיצונית אטומה למים.

שכבה חיצונית של מעיל

מעל שתי שכבות הביגוד הקודמות תבוא שכבה חיצונית של מעיל המיועד להגן על המטייל מפני רטיבות, קור ורוח. מעילים אלו יכולים להיות עם שכבת חיצונית קשיחה, ועם אטימות מלאה למים ורוח, לרבות שלג, ברד וגשם. בנוסף מעילים אלו יכולים להיות עם שכבת בידוד נגד קור או מעילי גשם דקים. ניתן למצוא מעילים עם שכבה חיצונית רכה, יותר קלים ומאווררים, עם טווח תנועה יותר גדול, אולם עם מגבלה ביכולת לספק הגנה נגד רטיבות. מעבר לכך, מעילי טיול איכותיים מגיעים גם עם שפע של כיסים ופונקציות יעילות נוספות למטייל.

.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *