גם בהתבודדות על ההר הכי גבוה – חשוב לשמור על קשר

לפעמים אנו יוצאים חופשה או למסע ארוך, כשאחת המטרות הבסיסיות היא להתנתק קצת מהמוכר והידוע, להתחבר לעצמנו ולהיזכר במי שאנחנו בלי כל הבלגן של החיים. יחד עם זאת, אפילו כשיוצאים למדבר, להר או ליער כדי להתבודד לכמה ימים, ואפילו אם מדובר בסביבה שאין בה תקשורת סלולרית, חשוב שיהיה לנו לפחות אמצעי בסיסי לשמירה על קשר, כמו מכשיר איתור לוויני.

למצוא שלווה ולחזור בשלום

גם בישראל וגם בחו"ל יש אזורים רבים ללא קליטה סלולרית, ולמעשה כתשעים אחוז מהעולם אינם מרושתים בכלל. דברים אלו נכונים לא רק במדינות העולם השלישי, ולא רק במדבריות רחבי ידיים או שרשראות הרים מושלגות, אלא גם באזורי טבע נפוצים של אירופה, ארה"ב, אוסטרליה וכדומה, ואפילו בישראל באזורים שונים של המדבר, של גאיות עמוקים ושל שביל ישראל – אין קליטה.

אז יצאתם להתבודד ולתפוס שלווה, אבל מה אם משהו חלילה יקרה? מה אם תזדקקו לעזרה? אם יש קליטה סלולרית אין בעיה – תמיד אפשר להתקשר למישהו ולבקש עזרה. ואם אין עזרה, מצב של מצוקה בסיסית עלול להפוך ממש למסכן לחיים. לא נשכח גם את האנשים שהשארתם בבית. אמנם יצאתם כדי להתנתק לתקופה מסוימת, אבל ברור שמי שאוהב אתכם בבית היה רוצה לפחות לדעת שאתם בסדר. ושוב, בלי אמצעי תקשורת הם נשארים באפילה, דואגים ומוטרדים.

הפתרון לבעיה מכשיר לוויני של מגנוס

מכשיר לוויני שמציעות חברות כמו מגנוס, אפשר לשכור לכל תקופה ולקבל מענה לסוגיות שלעיל. מדובר במכשיר שנותן קליטה בכל שטח על פני הגלובוס, כל עוד תנאי מזג האוויר סבירים. באמצעותו אפשר למשל לשלוח בלחיצת כפתור הודעה שהכל בסדר, ועימה גם את המיקום המדויק שלכם. יש גם אפשרות לשליחת מסרונים, להתחברות אל הסמארטפון שלכם, להיעזר באמצעי ניווט בשטח, לשמור מסלול ועוד. והחשוב מכל – כפתור החירום או ה- SOS מפעיל מייד דסק מבצעי שיושב בארץ. הדסק מייד עושה כל מאמץ כדי ליצור אתכם קשר, ואם הדבר לא מתאפשר פונה מיידית לכל הגורמים הרלוונטיים – החל בכוחות חילוץ מקומיים ועד לחברת הביטוח, ואף מפעיל אנשי משלו בשטח. כך, גם כשאתם יוצאים להתבודד תוכלו לעשות זאת בביטחון ובשקט נפשי, על כל צרה שלא תבוא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *