השוואה בין ביטוחי רכב שונים

כל בעל רכב יודע שלצד הנוחות והיעילות שמגיעות יחד עם הרכב הפרטי, מגיעות גם החובות הרבות, ביניהן כל נושא הביטוח לרכב. כאשר מחזיקים כלי רכב, נדרשים לעשות 3 סוגי ביטוחים. הראשון הוא ביטוח חובה, שאותו חייבים לעשות. השני הוא ביטוח צד ג' והשלישי הוא ביטוח מקיף. למרות שזה עשוי להשתמע מכך, ביטוח החובה הוא אינו ביטוח אחיד לכל סוגי כלי הרכב ועשויות להיות לו עלויות שונות המשתנות מחברת ביטוח לחברת ביטוח, כאשר גם הרכב ונתוניו של הנהג ישפיעו על העלות.


ביטוח רכב חובה


כל נהג שנוסע עם רכבו על כבישי מדינת ישראל מחויב לעשות ביטוח חובה. מטרתו של ביטוח רכב זה היא להגן על הולכי הרגל והנוסעים שאינם מבוטחים, במקרים של תאונות דרכים. בעת פגיעה בכלי רכב אחר, שני הצדדים המעורבים בתאונה יכולים להפעיל את הביטוח שלהם ובכך לא יידרשו לשלם כסף על הפגיעה. גם במקרים בהם ישנה פגיעה פיזית בנהג הרכב הנפגע, חברת הביטוח שלכם תישא באחריות על כך.
סיטואציה שבה פוגעים בהולך רגל תהייה מעט שונה, כיוון שלהולכי רגל אין ביטוח המכסה את פעולת ההליכה ברחוב. כאשר הם נפגעים מכלי רכב, ביטוח החובה של כלי הרכב הפוגע הוא זה שמחויב בנטל הטיפול. ביטוח חובה נועד לאפשר להולכי הרגל לקבל את הכיסוי המלא של כל המצבים האפשריים במקרה בו הם מעורבים בתאונת דרכים. חברות הביטוח הן אלו שתשלמנה בסופו של דבר, במסגרת פוליסות ביטוח החובה.


ההבדלים בין ביטוחי החובה השונים


כאמור, נושא ביטוח רכב חובה הוא איננו משהו אחיד ולא קיימת איזושהי ברירת מחדל לפיה פועלות כל חברות הביטוח. נקבעות רמות שונות בהתאם לכל נהג ובהתאם לסוג הרכב, המשפיעות על העלות הסופית. ההבדלים בפוליסות נובעים מההבדלים בין הנהגים השונים, כמו לדוגמה נהג חדש ללא הרבה ניסיון בנהיגה, סביר יותר שיהיה מעורב בתאונה עם הולך רגל לעומת נהג ותיק. בהתאם להבדל הזה קיימים הבדלים בעלויות, בדומה להבדלים שנובעים משוני בין כלי רכב. כלי רכב חדשים מאובזרים במערכות מתקדמות למניעת תאונות, מה שמפחית את הסבירות שכלי רכב חדש יהיה מעורב בתאונה, באותו האופן שהסבירות שכלי רכב ישן כן יהיה היא גבוהה יותר.


ביטוח רכב קיים על מנת להגן עליכם במקרה שבו תהיו מעורבים בתאונת דרכים עם כלי רכב אחרים או הולכי רגל. הקפידו לא לצאת לנסיעה אם הביטוח שלכם לא בתוקף או שעוד לא רכשתם אחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *