כל מה שצריך לדעת לפני ששוכרים רכב בארץ

השכרת רכב למטרות טיול עם המשפחה, התארגנות להגעה לאירוע גדול או כל סיבה אחרת, מצריכה בחינה מעמיקה של חוזה ההשכרה, על מנת לא לפספס את האותיות הקטנות וכל מה שמסביב. נהגים רבים נוטים לחתום על חוזים כאלה ואחרים, מבלי להבין במאה אחוז על מה בדיוק הם חותמים. ברגע שנגרם נזק או כשל כלשהו בכלי הרכב המושכר, עלות התיקון עשויה לטפס למאות שקלים ואף מעבר לכך. על מנת לא לפספס שום פרט ולהיות מוכנים להתמודד עם האחריות של השכרת הרכב, המדריך המלא לפניכם.


השכרת רכב בארץ


כאשר עומדים לסגור חוזה על השכרת רכב מחברת השכרה או ליסינג, כדאי מאוד שהכול יהיה הכי ברור שניתן מול חברת ההשכרה ולא להסתמך אך ורק על ידע או ניסיון קודמים שיש לכם עם אותה החברה. כל השכרה היא נושא נפרד וצריך לבחון את פרטיה לעומק מכיוון שעשויים לחול שינויים מהפעם הקודמת שבה חתמתם על חוזה דומה. תנאי ברירת המחדל עשויים להשתנות מחברת השכרה אחת לשנייה, אף על פי שישנם כללים בסיסיים שתראו ככל הנראה ברוב המקומות. חשוב להתעניין ולשאול את כל השאלות, כדי שלא תהייה שום דרך שבה תיתפסו מופתעים.


הפרטים אליהם צריך לשים לב בחוזה השכרת רכב בארץ


ישנם סוגי חוזים שונים להשכרת רכב בארץ, כאשר כל סוג מייצג סוג אחר של השכרה. כאשר תבצעו השכרת רכב בארץ, סביר שתיתקלו בחוזי השכרה כגון: השכרת רכב יומית, השכרת רכב שעתית או ליסינג ארוך טווח של כלי הרכב. שימו לב לפרטים כמו מגבלת החזר של הרכב בזמן, לצד הקנס אותו תשלמו במקרה של איחור. דבר נוסף שייתכן ויוכלו לקנוס אתכם עבורו, זו הגבלת הקילומטראז' אותו אתם רשאים לעבור עם הרכב המושכר. לצד הקנסות תשלמו גם עבור פוליסת הביטוח של הרכב, למשך פרק הזמן שאותו תשכירו אותו.


כאשר פוליסת השכרת הרכב נמצאת אצלכם, שימו לב שלכל סעיף וסעיף ישנו תמחור. השכרת רכב בארץ תמיד כוללת את האותיות הקטנות, דברים כמו שירות סביב השעון או מענה אחר שתוכלו לקבל במידה ואין זמינות כזאת. חשוב לשים לב לפרטים הללו, כמו לדוגמה גם נושא רכב חלופי, במידה ואתם זקוקים לאחד. צריך לבדוק בתוך כמה זמן מקבלים את הרכב החלופי והאם ישנם תנאים מסוימים על מנת שאכן תוכלו לקבל אחד. גם בנושא ביטוח הרכב, כדאי לבדוק אם יש ביכולתכם להשפיע ולבחור בעצמכם את הביטוח לרכב המושכר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *