ממה מורכבת עסקת ליסינג לעסקים

ממה מורכבת עסקת ליסינג לעסקים – המדריך המלא

מה זה ליסינג מימוני לעסקים? מה זה ליסינג תפעולי? ממה מורכבת עסקת ליסינג? הנה ההסבר המלא.

מהו ליסינג לעסקים ומה משמעותו?

ליסינג לעסקים הוא למעשה ליסינג תפעולי, שבמהלכו החברה העסקית שצריכה כלי רכב לעובדים ולמנהלים שלה לא מתערבת בשום דבר שקשור לרכב. חברת הליסינג דואגת לכל מה שהעובדים של החברה צריכים ולעתים באופן ישיר מולם בלי שהאחראים הלוגיסטיים בחברה יתערבו, אלא אם עולה צורך במקרה חירום או בעניין מורכב מאוד. ליסינג לעסקים הוא למעשה האפשרות הטובה ביותר עבור חברות שונות בין אם מדובר בחברות בינוניות ועד חברות גדולות מאוד, כיוון שקל לחברה להתנהל בשגרה בעזרתו בשל התשלום הקבוע וכמובן אי ההתערבות בענייני הרכבים.

האחריות לטיפולים של חברת הליסינג

הנקודה החשובה ביותר בליסינג לעסקים היא עניין הטיפולים. נכון שיש בליסינג תפעולי גם כרטיס דלקן שבדרך כל לחברתה ליסינג דואגת לו עם חוזה משלה מול אחת מחברות הדלק וזה גם מקל על החיים של העובד ושל החבר אך בסופו של דבר האחריות לטיפולים היא הדבר המשנה באמת. יש לעניין זה חשיבות רבה גם מבחינת העלויות שיכולות להיות גבוהות מאוד וגם מבחינת ההתעסקות ובזבזו הזמן בטיפולים אלו גם מצדה של החברה עצמה וגם מצדו של העובד. החברה דואגת לכל סוגי הטיפולים בין אם מדובר על טיפולים שגרתיים כמו טיפול עשרת אלפים או טסט שנתי ועד לטיפולי חירום ותאונות.

מה קורה בסוף העסקה?

אחרי שהעסקה נגמרת יש אפשרויות שונות לחברה: האפשרות הראשונה היא לרכוש את הרכב. בדרך כלל האפשרות הזו היא הפחות מומלצת ולכן היא גם הכי פחות נפוצה. אין טעם לרכוש את הרכב כיוון שהחברה תמיד תרצה לעבוד עם רכבים חדשים כי זה חלק מהתדמית שלה וגם ממניעת בעיות לעובדים, תוך העלאת תנאי העבודה שלהם. כמו כן החברה לא מעוניינת להתעסק בכל נושא הטיפולים ולכן היא לא תרצה לקנות את הרכב אלא תבחר באפשרות השנייה העדיפה יותר, הסכם חדש עם חברת הליסינג עם רכב חדש. בדרך כלל יהיה זה רכב מדגם חדיש יותר וגם המחיר יכול להשתנות.

סוג הרכב משפיע על המחיר

יש גורמים רבים שמשפיעים על המחיר של עסקת הליסינג כאשר צריך לזכור כי סוג הרכב הוא זה שמשפיע במידה הכי גדולה על המחיר. ככל שהרכב יהיה יקר יותר כל התשלום עליו בכל חודש יהיה יקר יותר. צריך לזכור כי גם משך תקופת ההשכרה משפיע על גובה התשלום וכמובן גם כמות כלי הרכב שיכולה להפוך את העסקה למשתלמת יותר. אם מדובר בחברה גדולה שיש לה רכבים רבים יש לה גם יותר כושר מיקוח מול חברת הליסינג, וכמובן שסקר שוק יוסיף עוד יותר לכוח שיש לה להוריד את המחיר.

התנאים יכולים להשתנות בכל עסקה

יש לציין כי התנאים יכולים להיות שונים מאוד בכל עסקה גם לפי זהות החברה, הרי בשביל חברות ליסינג לעבוד עם חברה גדולה ומוכרת זה לא רק רווחי אלא גם יוצר תדמית טובה יותר. כמו כן יש לזכור כי יש כמה סוגי ליסינג, לצד ליסינג תפעולי יש גם ליסינג מימוני לעסקים, בליסינג זה הלקוח הוא הבעלים של הרכב והוא למעשה אחראי גם על כל הטיפולים. ליסינג מימוני לעסקים מיועד בעיר לעסקים שאין להם תקציב גבוה מספיק כדי לרכוש את הרכב וכדי שתזרים המזומנים יהיה חיובי הם צריכים לשלם בפעימות קטנות יותר, כאשר חברת הליסינג במצב זה עוזרת לגשר על הפער שנוצר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *