רוצים להביא רכב מחו"ל? כך תעשו את זה נכון

רוצים להביא רכב מחו"ל? כך תעשו את זה נכון

מתכוונים לייבא רכב מחו"ל? שיהיה במזל טוב! רגע לפני כדאי לדעת שמדובר בהליך די מורכב, המצריך עמידה בכמה תקנות וביצוע מספר נהלים. בדרך כלל, עדיף לעשות זאת עם חברה בעלת מומחיות בתחום שילוח רכב, שגם מחזיקה מחסנים מאושרים על ידי רשות המכס שבהם יש להחזיק את הרכב עד להסדרת המיסוי. חברה כזו יכולה לתת מענה לכלל הנושאים הבירוקרטים והלוגיסטיים של ההובלה, האחסנה וההתעסקות מול הרשויות.

איזה רכבים אפשר להביא לישראל?

קודם כל, חשוב לדעת שכל אדם שהיו תושב ישראל יכול להביא ארצה רכב, אך רק רכב אחד בשנה. חייב זה להיות רכב שעדיין לא חלפו שנתיים ממועד ההייצור שלו, בין אם אתם קונים אותו חדש או משומש, שיש לו אישור מטעם משרד התחבורה, ושיש לכם רישיון מתאים לנהוג עליו. כמו כן, יש לשים לב שלפי התקנות לא ניתן למכור רכב מיובא בייבוא אישי במהלך שנה לאחר שהגיע לארץ, אלא אם כן ביצעתם תהליך ספציפי מול משרד התחבורה.

יחד עם זאת, ראוי לציין שהתקנות מעט שונות לגבי מי שמוגדר בתור תושב חוזר או סטודנט חוזר. במקרים כאלו אפשר לייבא רכבים שאושרו מטעם משרד התחבורה, ובמידה שיש לכם רישיון לנהוג עליו. מדובר ברכבים שייוצרו לכל היותר לפני 4 שנים בין אם הם חדשים או משומשים, ויש לייבא אותם לכל המאוחר עד תשעה חודשים מהיום שבו חזרתם ארצה.

סוגיית המיסוי

סוגיית המיסוי של רכבים בייבוא אישי יכולה להיות מעט מורכבת. ראשית, יש לבצע הערכה של ערך הרכב הכוללת לא רק את שוויו אלא גם עלויות שהושקעו בהבאתו לישראל. את הרכב ניתן יהיה לשחרר מהמכס רק אחרי שהערכת השווי אושרה, או לחילופין בוצעה הערכת שווי חדשה מטעם רשות המיסים. כמובן, יש לשלם את מלוא המס שנקבע, ובמידה שיש חילוקי דעות לגבי ההערכה אפשר לשלם בינתיים רק את המס על ההערכה שלכם, ולהפקיד ערבות בנקאית על שאר הסכום. כעת אפשר לשחרר את הרכב מהמכס ובתוך כך להגיש ערעור לוועדת הערר תוך שלושים יום.

חישוב המס הינו סוגיה מורכבת בפני עצמה וכוללת את מס הקנייה, המכס והמע"מ. היא קשורה בין היתר להסכמי סחר חופשי של ישראל עם מדינות ותאגידים שונים, בהיותו של הרכב חשמלי או היברידי, היותו רכב יוקרה, אביזרי בטיחות שקיימים בו, ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *